Helgbabbel

Hej allihopa. Hatar när det blir en dag man inte bloggar, sen blir det två, sen tre, sen en vecka osv. Men nu i helgen har det verkligen varit så fullt upp! Har inte ens tagit en enda bild på hela helgen.

Igår började vi dagen med tvåårskalas med Blöjbusarna, Jennies f-grupp, på leklandet på Saltö. Sex familjer var vi. Jättekul och helt lagom stort till småttingarna. Jennie var riktigt duktig på att klättra och lärde sig till slut att komma upp för halvmeterhöga steg. Rutschkanan är alltid favoriten och då måste man ju klättra upp först.

Sen for vi direkt ut på landet för att hämta ved. A, pappa och jag (lite i alla fall) kämpade som djur. Ca 5kubik fick vi nog med oss hem i stockar. Mamma och jag stack hem lite tidigare med barnen till henne sen stannade vi där o kollade på Gladiatorerna.

Idag har vi bara varit hemma. A har gjort bilarna vårfina, och jag har ställt om Linus säng så den är i botten. Tiden går fort. Nu kan han sätta sig upp och kasa sig omkring på mage. Han vill nog kunna krypa riktigt för han går upp på knäna men faller när han ska iväg. Min lilla söting.

Nu ligger båda barnen och sover efter badet. :) Ikväll ska jag kika på The A-team på tv. Den är så bra! Självklart vaknade Linus till just nu när jag skrev. Han vaknar rätt ofta på nätterna tyvärr. Inatt var det extra mycket så jag har mest varit zombie-bitch idag. A tog barnen i morse i alla fall så jag fick sova lite. Linus ville upp klockan sex, det ville inte vi! Han fick leka och titta på tv själv så la jag mig sängen igen. ;) Nu sover han i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0