Mitt nya liv

I lördags startade jag mitt nya liv som jag kallar det. Från det att sommaren var slut (sista augusti) tills det att vi flyttar in i vårt nya hus, ska jag vara nyttig. Ska försöka så gott det går, för nu ska de sista mammakilona bort. Lika bra att ta tag i det hela innan det går över styr. Så blir man smal och fin tills man bor på fina gatan ;)
 
Att förbjuda allt är ingen bra idé, för då vill man bara ha allt onyttigt och som jag, drömmer om att äta godis och bröd. Men jag har bestämt mig för att hålla igen så gott det bara går. Har beslutat att det jag får äta som är onyttigt är tårta på födelsedagskalas. Det låter väl som en bra gräns? :) Då ser man fram emot kalasen extra mycket. Men jag får ha ett tuggummipaket i beredskap så det bara bli en bit...
 
Jag har redan ändrat på frukosten (havregrynsgröt med hallon, knäckebrödsmacka och te) och dricker bara vatten till maten. Bra början i alla fall. Måste köpa hem mer frukt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0