Doften av te

Har ni nån smak eller doft som ni verkligen associerar med en annan sak, känsla, doft, situation, musik eller likande?
 
Av de jag har är den starkaste ssociationen den jag har för doften och smaken av te med smak av röda bär. När jag känner doften eller smaken känner jag saknaden efter att läsa en Harry Potterbok och jag hör musiken från min avslappningsskiva med klassisk musik i huvudet. Samma sak om jag läser en Harry Potterbok (eller lyssnar på skivan), så känner jag smaken i munnen av just det teet. Det tycker jag är häftigt!
 
Även med citronteet känner jag doften av pepparkakor. Det hör ihop för mig liksom, sen jag jobbade på BLT och fick massa pepparkakor i fikarummet.
 
Nu försöker jag få fram en sån här känsla med svartvinbärste. Den smaken är alltid kvar sist här hemma, så lika bra jag lär mig gilla den bättre. Jag tar en kopp te varje kväll när jag ändå koker upp vatten till Jennies gröt. Hoppas i framtiden att när jag känner smaken eller doften av just svartvinbärste ska jag tänka på att jag sitter med en liten, söt bebis-Jennie och matar henne med gröt på kvällen. Myyysigt!
 
 
En liten grej jag har för mig bara. Nu har jag i alla fall delat med mig av en liten ritual här hemma. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0