36+6

Nu börjar det närma sig, bara tre veckor kvar till BF. :) Även om det är mycket som rör sig i huvudet just nu känns allt så bra.

Jag har aldrig känt röken av nån foglossning, vilket är hur bra som helst. Och även om jag gått upp massa kilon känner jag mig för det mesta precis som vanligt, och kan hoppa och skutta om jag vill. Det enda som spökar är mina händer som inte riktigt vill. Har ganska ont i dem, men det det går att leva med. Ryggen gör också lite ont när jag suttit ner en stund.

Jag är inte så värst nervös över själva förlossningen. Det som killar i magen är i stället känslan över vad som kommer hända sen, föräldrabiten. Den går nog inte att förbereda sig helt för på samma sätt som förlossningen. Vi har varit på BB och förlossningsavdelningen på information så det känns ganska lugnt. På föräldragruppen förra veckan pratade vi också en hel del om detta.

Innan har jag alltid sagt att jag kan tänka mig att vara gravid och att ha barn, men själva förlossningen hade jag kunnat skippa. Nu vill jag inget hellre! Vill bara få det hela överstökat så vi får träffa vår bebis.


Är just nu väldigt nyfiken på hur en värk känns...?

Kommentarer
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Åh, jag ser snarare fram emot nästa förlossning. Graviditeten däremot hade jag gärna sluppit det mesta av ;)

2012-02-07 @ 11:31:10
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0