Den bästa stunden

Den andra gejen jag hittade var på Underbara Clara:s blogg. Hon hade skrivit så här:


Min bästa stund

Jag kommer ner i köket på vardagsmorgonen, lite frusen efter natten. Och redan i trappen känner jag lukten av ved och hör knastret från spisen. Jakob har varit uppe tidigt och eldat och hela köket ångar av värme.  Jag fyller tekannan med vatten och ställer den ovanpå den varma spisen, sätter mig själv i korgstolen med lillen i famnen och vaknar till. Det är min bästa stund på hela dagen.

Vilken är din bästa stund på dagen?


Jag har funderat lite på det här. Jag ville inte skriva som svar på hennes blogg. Kändes lite onödigt bland 122 kommentarer. Så jag skriver här i stället.

Min bästa stund är på natten. När Anders och jag råkar vakna samtidigt. Vi säger inte så mycket, utan bara ger varandra en puss i bland och somnar om i varandras armar. Det är det bästa jag vet!
Värmen. Kärleken. Lugnet.

 

Snygging!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0