Jag har tänkt på en grej...

Vår lilla bebis är som vildast i magen på kvällarna, precis när jag har gått och lagt mig.

Häromdan märkte jag att den lille var väldigt lugn. Blev lite närvös. Funderade på om jag skulle vända på mig och se om något hände, eller putta till magen lite? Blev lite orolig. Men sen tänkte jag att, nej nu får den antagligen sova och det behöver den säker. Då ska jag inte väcka den. Jag låg kvar en stund och sen kom det spark, och nervositeten släppte. Sen var den igång som vanligt. :)

Sen kom jag på, att så här kommer det antagligen vara. Lill-bebisen ligger och sover, jag hör inget snarkande eller liknande, och då kommer jag bli orolig. Förmodligen gå upp och kolla. Hoppas nästan att den ärver sin fars lustiga nattljud. ;)

Känns bra att vi har spjälsängen så nära oss, så jag kan se den från min kudde. Frågan är när man kommer slappna av? Förmodligen aldrig...

Kommentarer
Postat av: Betty

Vill självklart inte oroa dig, men här är något som alla gravida borde känna till:

https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2011/November/Forlag-ber-om-ursakt-for-felaktiga-myter-i-larobok-for-barnmorskor/



det är säkert inte konstigt att bebisen inte rör sig likadant varje dag, ibland vill den väl vila ;) men om du skulle bli riktigt orolig framöver, kan du behöva stå på dig. acceptera isf inte "det är normalt, gå hem med dig", se till att få ett UL.

:)

2011-11-26 @ 11:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0