Bullbak och nostalgi



Idag blev det bullbak här på Awa-vägen. Jag blev väldans nöjd må jag säga. 52 fina kanelbullar med en gnutta vaniljsocker i varje.
Blev lite sugen på att öppna dörren och vifta ut lite av den goda doften för att göra grannarna avundsjuka, vilket jag alltid blir när det luktar nybakat i trappen, men jag höll mig. Antagligen kändes det ut i alla fall ;)
Frös in en hel del för jag ska ha med dem ut på gården. Tänk sol, en äng, en filt, jordgubbssaft och kanelbullar! Mums! Livet!

För en liten stund sen stack lillasyster härifrån, efter att ha hjälp mig och Anders att äta upp några av bullarna. :) Vi kikade faktiskt på en gammal serie som vi såg när vi var små: Villervalle i söderhavet. Blev så glad och nostalgiskt när jag hittade den på Emil-VHS.en jag kikade på häromdan, så var ju tvungen att se den tillsammans med henne. :P



I morgon blir det till att jobba hela dan. Då börjar min helhelg, eller djävuls-helgen som jag brukar kalla den.

En kul grej är däremot att mamma kommer hem i morgon. :D Perfekt till mors dag, som i år blir en lugn tillställning då jag jobbar hela dan och det inte går att fira vid Älmtasjön med hela släkten som vi brukar. Men men... Huvudsaken är jag får fira min älskade mamma! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0