Regnmys och Emil

Tjena, alla monsterdiggare!

Hoppas ni har det bra denna regniga tisdagskväll. Själv sitter och jag och tar det lugnt i väntan på de kära deperata hemmafruarna ska visa sig på tv.n.

För en liten stund sen satt jag och min kära Anders ute på balkongen med vars en kopp te och lite rostade mackor och bara väntade på regnet. Hur mysigt som helst. :) Man får ta vara på de härliga stunderna. ♥

Annars har det inte hänt så mycket idag. Har gjort lite ärenden åt min kära mor. När det regnade innan idag på förmiddagen satte jag mig i soffan och kikade vidare på Emil i Lönneberga som jag lånade hem från barndomshemmet igår. Tusan vad kul det är! Man fattade ju inte allt när man var liten, men nu uppskattar man verkligen vissa grejer. Skrattade som tusan åt Lina, pigan, som är rapp i käften när det gäller det mesta. Samtidigt fick man rysningar när man fick höra de fina gamla sångerna.

Om ni undrar varför jag helt plötsligt sitter och kikar på Emil, är det för att jag vill se lite hur livet var på bonngårdarna förr i tiden, nu när man har en egen gammal gård. :)

Titta på Emil säger jag bara om ni inte har gjort det på några år! Jag lovar, ni kommer skratta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0