Frukost

Godmorgon vänner. Sitter ock käkar frukost och tittar på Smallville som vanligt. Idag blir det jobb 14-19, ett litet glidarpass alltså. Innan dess blir det lite fixa och dona här hemma, till exempel ta ner julbelysningen från balkongen som jag glömt i flera dagar.

Såg för en stund sen reklamen för Special K.s speciella gå-ner-i-vikt-program så jag registrerade mig för att kanske få några bra tips. Man fyller i uppgifter om hur man gillar att laga mat, hur ofta man tränar, favoritfrukost och lite sånt. Det tråkiga var bara att när jag fick se recepten kändes de så himla onyttiga jämfört med vad jag redan äter.

T.ex frukosten: En portion Kellogg's Special K Red Berries med lättmjölk eller lätt yoghurt. Servera med 1/2 smörgås med skinka och marmelad.

Först och främst har jag hört att alla Kelloggs produkter är förbjudna i Danmark för att de innehåller för mycket socker. Och då mjukt bröd med marmelad till detta? Då föredrar jag min egen frukost med fiberberikad havregrynsgröt med linfrön, russin och krossade osötade frysta hallon, knäckebröd med kalkon och gurka, och te till det.

Men där fanns en hel del kul recept jag vill prova, men inte för att de är nyttiga. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0