Big brother 2011



Igår började ju Big Brother igen. Var ju tvungen att kolla om de fortfarande ska köra med de snygga uppumpade brudarna och de coola hunkarna, vilket man tröttnade på i sista säsongen.

Jag tycker de hittat ett kul gäng med väldigt blandade personligheter. En fjärdedel är visserligen sånna jag nyss beskrev, men det måste ju finnas tydligen.

Jag ska nog kika på Big Brother i år faktiskt. Måste ju se hur fort det går innan kärleksparet splittras, andra kärlekspar bildas, och andra allmänna festligheter pågår.

Kikade lite på KVP.s hemsida om Big Brother och hittade denna listan om äldre deltagare. Sista vinnarens kommentar skrattade jag gott åt. :) Karolina Gynning kommer alltid vara min favorit i alla fall!


"Big brother"- personligheter vi minns



  • 2000 Odd Molly-grundaren Per Holknekt kedjeröker och berättar om sin nyfunna nykterhet.
  • 2002 Radioprofilen Kitty Jutbring är en av deltagarna, så också blivande "Idol"-vinnaren Marie Picasso som passade på att förlova sig under sin tid i huset.
  • 2003 Den ständigt aktuella Linda Rosing (numera Thelenius) får sitt stora genombrott i "Big brother". Spelar senare in en musikvideo med vinnaren Daniel Sörensen.
  • 2004 Carolina Gynning slår igenom och lämnar huset som vinnare. Också hon passar på att förlova sig med Oliver de Paris.
  • 2005 Elita Löfblad poserar naken i programmet och pryder senare omslaget på flera herrtidningar. "Big brother" blir detta år Kanal 5 och TV Norges största tittarframgång.
  • 2006 Jessica Lindgren tar hem segern, köper bland annat ett par silikonbröst för vinstpengarna och satsar på en karriär som modell. Är numera aktiv i Jehovas vittnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0